Ποιά η διαφορά του Branding από το Μarketing;

Οι συνεργάτες μου στην ομάδα ανάπτυξης των κέντρων
“Bio-exelixis”, πολλές φορές με ακούν να αναφέρομαι στον όρο “Branding”.
Η πιο συχνή ερώτηση που δέχομαι, είναι “ποιά η διαφορά του Branding από το Μarketing”…
Ας πούμε λοιπόν επιγραμματικά κάποια πράγματα, για όποιον ενδιαφέρεται να καταλάβει τις διαφορές αλλά και πώς συνδυάζονται στην πράξη αυτές οι δύο έννοιες…
Το Branding λοιπόν, είναι αυτό που είστε, η ίδια η ταυτότητα και ο χαρακτήρας της επιχείρησής σας, ενώ το Marketing είναι ο τρόπος με τον οποίο χτίζετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας.
Το Branding είναι η στρατηγική σας, ενώ το Marketing περιλαμβάνει τους τακτικούς σας στόχους.
Για να προσδιορίσετε την ταυτότητα της επωνυμίας σας, πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας πολλές ερωτήσεις.
Αυτές οι ερωτήσεις ξεπερνούν τα κλισέ του κλάδου και είναι βαθύτερες από μια απλή περιγραφή των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας.
Για παράδειγμα, κάποιες απ’ αυτές είναι:
-Ποιές είναι οι βασικές σας αρχές και αξίες;
-Ποιά είναι η αποστολή της επιχείρησής σας;
-Τι σας ενέπνευσε να δημιουργήσετε την επιχείρησή σας;
-Γιατί θέλετε να προσφέρετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στο κοινό που απευθύνεστε;
-Τι σας κάνει μοναδικό;
-Ποιά είναι η εσωτερική κουλτούρα της εταιρείας σας;
-Ποιά είναι η επαγγελματική σου αίσθηση του στυλ;
-Ποιά είναι τα επικοινωνιακά σας χαρακτηριστικά;
-Τί θέλετε να έρχεται στο μυαλό σας όταν κάποιος ακούει το όνομα της επιχείρησής σας;
-Πώς θέλετε να νιώθουν οι άνθρωποι όταν σκέφτονται την επιχείρησή σας;
-Πώς θέλετε να σας περιγράψουν οι πελάτες ως εταιρεία;
Οι απαντήσεις σας θα καθορίσουν τι μπορούν να περιμένουν οι καταναλωτές σας από εσάς και τι θα βιώσουν όταν χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας ή αλληλεπιδρούν με την εταιρεία σας.
Καθορίζοντας με σαφήνεια ποιός είστε, δημιουργείτε μια ισχυρή βάση επωνυμίας (branding) που θα καθοδηγεί τις προσπάθειες του τμήματος marketing.
Τώρα, όσο αφορά στο Marketing…
Το Marketing είναι οι μέθοδοι, τα εργαλεία και οι τακτικές που χρησιμοποιεί η επιχείρησή σας για να επικοινωνήσει την ταυτότητα και το μήνυμά της επωνυμίας σας και να προωθήσει το ενδιαφέρον των πελατών, την αφοσίωση και, τελικά, τις πωλήσεις.
Οι καμπάνιες marketing συνεχώς αλλάζουν και εξελίσσονται με βάση ένα ευρύ φάσμα παραμέτρων, συμπεριλαμβανομένου του αισθήματος των καταναλωτών, της οικονομίας, των ανταγωνιστών, ακόμη και της εποχικότητας.
Επίσης, στοχεύουν σε διαφορετικά τμήματα του κοινού σας, υποστηρίζοντας και αντικατοπτρίζοντας τις βασικές αξίες της επωνυμίας σας.
Το marketing είναι μια τεράστια ομπρέλα, που ενσωματώνει πολλά εργαλεία, τακτικές και δονήσεις, ανάλογα με το κοινό και τη στιγμή.
Το marketing μπορεί να είναι εγκάρδιο, αστείο ή σοβαρό.
Μπορεί να είναι οποιοσδήποτε συνδυασμός περιεχομένου, όπως κείμενο, λέξεις-κλειδιά, εικόνες, βίντεο κλπ.
Το marketing μπορεί να εκτελεστεί είτε με παραδοσιακές μεθόδους είτε διαδικτυακά με ψηφιακά εργαλεία.
Εν κατακλείδι….
-Το Branding είναι το “γιατί” της επιχείρησής σας, ενώ το Marketing το “πώς”.
-Το Branding είναι μακροπρόθεσμο ενώ το Marketing βραχυπρόθεσμο.
-Το Branding είναι η μεγάλη εικόνα ενώ το Marketing οι επιμέρους εικόνες.
-Το Branding καθορίζει την κατεύθυνση της επιχείρησης ενώ το Marketing καθορίζει τη στρατηγική.
-Το Branding χτίζει την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη της επιχείρησης ενώ το Marketing καθορίζει την ανταπόκρισή της στο κοινό της.
-Το Branding καθορίζει την κατεύθυνση της επιχείρησης ενώ το Marketing καθορίζει τη στρατηγική.
-Το Branding καθορίζει την ύπαρξη της επιχείρησης ενώ το Marketing καθορίζει τη δράση της.
Πάρε τη ζωή σου στα χέρια σου…
Σκέψου έξυπνα, σκέψου δημιουργικά, σκέψου υγιεινά!!!
(Βιο-εξέλιξις) Kωνσταντίνος Παναγιωτής Σύμβουλος Ορθομοριακής Διατροφής & Συμπληρωμάτων
Sports Nutrition Coach
Δ/ντής Κέντρων “Βιο-εξέλιξις”